Meille musiikinopettajille tämä tarkoittaa sitä, että tunnit eivät ole koskaan täysin samanlaisia.
Kun lapsi istuu soittimensa ääreen, hänen ajatustensa ja tunteidensa luoma tila on paikka, jossa uuden laulun oppiminen alkaa.
Millaisen tunteen tämä teos herättää?
Millaisen tarinan kuulemme siinä?
MusicFairyTales syntyi juuri tuossa risteyksessä, musiikillisen tarinankerronnan ja lapsen vapaasti virtaavan tunneilmaisun kohtaamispaikassa.
Musiikki alkaa siinä, missä kielen mahdollisuudet loppuvat.
– Jean Sibelius
Yrityksen tarina alkoi sen perustajien toiveesta jakaa henkilökohtaisista musiikkitunneista tunnettu positiivinen vaikutus laajemmalle yleisölle. Ensimmäiset tuotteemme, musiikilliset satukirjat, heräsivät eloon tiiviissä yhteistyössä loistavan, luovan ammattilaistiimin kanssa. Tällä hetkellä tarinamme muuttuvat yhä toimivammiksi tuotteiksi, jotka tukevat sosiaalisten ja emotionaalisten taitojen oppimista.
Jos on olemassa yksi asia, jonka olemme oppineet kasvattajina, se on tämä: lapsen tapa ilmaista tunteitaan vapaasti on aina lahja. Tämä lahja menetetään valitettavan usein, kun maailma työntää meitä tukahduttamaan, piilottamaan tai vähättelemään ei-toivottuja tunteitamme.
Oikealla ohjauksella pienten ihmisten tunneilmaisu muuttuu sanoiksi ja arvostukseksi, iloksi ja luovuudeksi.
Satuseinä ja tuleva Feel &Play -sovelluksemme vangitsevat juuri tämän idean.
Musiikki alkaa siinä, missä kielen mahdollisuudet loppuvat.
– Jean Sibelius
Tiimimme
MusicFairyTales on EdTech-yritys, joka luo sosiaalisen ja emotionaalisen oppimisen innovaatioita.
Yrityksessämme työskentelee eri alojen ammattilaisia, joilla on vahva pedagoginen, tieteellinen, taiteellinen ja pelisuunnittelun osaaminen.
Tiimimme koostuu musiikkipedagogeista, kasvatustieteilijöistä, musiikkiterapeutista, tutkijoista ja pelisuunnittelijoista.
Taiteen alan osaamista sovellukseen tuovat muusikot, teatteritaiteen ammattilaiset ja kuvittajat.
Noudatamme kehitystyössä opetussuunnitelman perusteita, sekä Opetushallituksen linjauksia ja tavoitteita tunnetaitojen opetukseen ja digitaalisten menetelmien käyttämiseen oppimisympäristöissä.